sommarlov och semester

Nu har hela familjen gått på sommarlov och semester - så himla skönt ❤
Tyvärr så lyser solen med sin frånvaro idag så det är innedag och städning som gäller istället. Får hoppas på att vi får lite sol och värme till midsommar i alla fall. 
 
Vår stora tjej har ju varit blöjfri länge, både på dagen och natten men hon vill inte torka sig själv när hon går på toa. Jag tror att det bara är av lathet och för att slippa tvätta händerna typ. Men vi har nu gjort ett schema med 10 rutor och så får hon ett klistermärke varje gång hon torkar själv och tvättar händerna efteråt. Gjorde tre rader och skrev 1-10 på varje rad. Sen fick hon bestämma vad hon skulle få i ruta 10 och det blev en godis, en gllass och sen gav jag som förslag att hon skulle få fara till leksaksaffären och välja något - vilket hon tyckte var en jättebra idé 😄
Vi gjorde schemat igår och det går så himla bra, hon är jätteduktig.
 
Nu ska jag gå och fixa lite kaffe för snart kommer mormor och morfar och ska bo hos oss några dagar. Som vi längtar både jag och barnen, ja och sambon också faktiskt. Ibland kan jag sakna at de bor såå långt bort. Bara det här med att spontanfara till dem och snåläta middag.
Ska även bjuda på världens godaste kladdkaka med rabarberpannacotta 👌
 
For now..  

Kommentera här: