vardag igen

Alltså veckorna bara flyger fram och vi har haft en underbar sommar än så länge. 
Sambon hade sin första dag på jobbet idag efter att ha varit ledig i 6 veckor. 6 magiska veckor med massor av bad och glass, sol, äventyr, lekplatser, karuseller, dåligt humör hos både stora och små, bra humör hos både stora och små, KÄRLEK, familj, bus och vattenkrig osv... 
 
Sambon började som sagt om idag och på ett nytt jobb dessutom så han ligger i soffan och är alldeles slut 😘 Det innebär alltså at jag och tjejerna kommer att hänga själv på dagarna nu. Kan väl säga att den här första dagen har varit lite både och. Mitt tålamod har varit lite halvkort samtidigt som 3 åringen har haft öronen borta. Detta har alltså resulterat i ett flertal diskussioner men vi har kramats också och haft jättemysiga stunder som tur är. Det är inte alltid så lätt att vara storasyster när lillasyster får göra mycket mer saker och man som 3 åring försöker få uppmärksamhet. Det jobbiga är ju att jag vet det och jag VET hur jag ska hantera henne och hur jag på ett bra sätt ska bryta situationen men jag hade som sagt nte heller den bästa dagen. 
 
Nä vi har haft såna här dagar är det så himla viktigt för mig att vi pratar och kramas innan det är dags för sängen. Vi kom fram till att vi skulle ha en bättre dag imorgon och sa god natt med den största kramen ❤
 
Nu ska jag krama på sambon innan han slocknar, pussa på mina barn och sen hoppa i säng. 

Kommentera här: