vecka 29 och klädproblem

Eller rättare sagt imorgon går jag in i vecka 29, alltså vart tar tiden vägen??? Det känns som att  tiden bara springer fram och att ha en på 2 år här hemma gör ju att man lätt glömmer bort tiden. Sen har jag fortfarande fullt upp på jobbet men inte lika stressigt som det var för ett tag sen, då var det inte ens kul. Nu är det mycket förberedelser inför att jag ska gå på föräldraledigt eller ja först semester så klart ;-) Sista veckan i juli går jag på semestern och sambon med och som jag längtar, dels över att få vara ledig men även att bara få vara tillsammans.
Just nu så spenderar sambon de flesta kvällarna i båten för att förhoppningsvis kunna få till den inför sommarens båtdagar. Blev nå fel med den i fjol och har inte lyckats få till det än tyvärr. Men håller tummarna för att vi ska få lite fler nätterna i båten i år.
 
Skrot i magen gör sig uppmärksam varje dag med diverse sparkar och moves :-D Som tur är så brås hon på sin storasyster och sover hela nätterna. Håller tummarna att det fortsätter så även när hon kommit ut från magen. Annars så har jag börjat få en hel del sammandragningar, typ varje dag kommer det litegrann. Jag märker det speciellt när jag går mycket och när jag stressar lite mer än vanligt på jobbet. Jag hade ju sammandragningar med E också men inte så här tidigt och så här mycket. Nu vet jag ju att det är vanligare att få det tidigare med andra men ändå. Annars mår jag ändå rätt bra och stortrivs precis som med E att ha en mage och gillar min kropp rätt mycket i den här formen <3
 
Järnvärdet hade så klart sjunkit igen vid senast kollen hos barnmorskan så nu är vi uppe i två järntabletter/dag och order om att äta mycket jordgubbar - det kan jag däremot leva med :-D Som tur är så klarar min mage järntabletterna rätt bra och jag behöver inte äta nå lactulos - som jag gjorde med E, men inte är det kul. Märker inte av att jag har lågt Hb på dagarna när jag är på jobbet men på kvällen så kan jag känna mig rätt trött och jag märker att jag inte har riktigt lika mycket ork kring E eller hushållssysslor heller. Och självklart ger det mig dåligt samvete när jag inte har tålamod för dottern och tillslut brister, eller när sambon spenderar flera timmar i båten efter en hel jobbdag och kommer hem och dammsuger eller hänger tvätten för att jag ber han. Sen är det ändå han som kommer hem med blommor till mig för att han tycker att jag gör det så bra....
 
Nu till det där med klädproblem... alltså jag är i stort behov av nya kläder men inte lockar det att lägga en massa pengar på kläder jag inte kan ha sen. Jag har kläder som jag kan ha när jag är hemma och sen när det blir semester och jättevarmt. Men nu ska jag ha kläder som passar på jobbet OCH runt/över min mage. Förstå mitt ilandsproblem. Sen att jag bor i norra Sverige innebär ju att vi inte har så där jättevarmt än så mina sommarklänningar hänger som kvar i garderoben och sen är nog vissa för korta för jobbet ändå :-) Bara ge sig ut på en shoppingrunda då kanske - egentligen är mitt största fokus just en klänning till midsommar. Nån som har nå roligt tips? Inte allt för dyr då den troligtvis inte kommer att användas så många gånger sen...
 
Nä nu ska jag och skrot gräva i skafferiet lite medan det är paus i fotbollen...
 
For now..
1 Johanna:

skriven

Hej! Har följt din blogg en längre tid, men den är inte uppdaterad sen länge. Så jag undrar hur det har gått?

Hälsningar,
Johanna

2 Johanna:

skriven

Hej! Har följt din blogg en längre tid, men den är inte uppdaterad sen länge. Så jag undrar hur det har gått?

Hälsningar,
Johanna

Svar: Hej!Så otroligt roligt att du fortsatte att gå in här läsa <3
Om du fortfarande är intresserad så har jag faktiskt gjort en snabb uppdatering i bloggen nu - Otroligt nog ;-)

Kram på dig!
None None

Kommentera här: