insättning, ruvardag 8, stress, magont

Ja den här rubriken skulle nog kunna innehålla ännu flera ord men jag tror vi nöjer oss just nu med det här och så ser vi vart vi hamnar.
 
Insättningen var ju förra onsdagen och som tur är så har vi världens bästa tant S som kunde passa trollet så vi inte behövde ta med henne. Skönt för henne att slippa sitta flera timmar i bil när hon kan vara hemma och busa istället. När vi kommit till kliniken fick vi gå till vårt rum och jag fick åter igen byta om till dessa sexiga kläder. Ha ha, man är verkligen inte snygg i dem och speciellt inte när man dansar :-) Ska förklara... Jag poppade musikhjälpen på mobilen och gick omkring och dansade i rummet för jag var så extremt kissnödig. Jag visste att om jag satte mig ner skulle jag typ kissa på mig. Sambon satt och garva åt mig för jag såg tydligen rolig ut där jag skuttade omkring och dansade i lårhöga strumpor, sjukhusrock och skyddsmössa på huvudet :-D
 
När vi fick komma in i det varma mysiga rummet var det en praktikant med och det gör mig verkligen ingenting. Tycker nästan det är lite bra ibland för läkaren brukar ju förklara lite mer då och så nyfiken som jag är så får ju jag med veta mer.
Jag placerade mig i stolen och läkaren förberedde sig medan labbkvinnan gjorde i ordning embryot, visade även en bild på det - så så häftigt. Innan det så berättade hon även att det var 10 stycken som överlevt befruktningen men att det utvecklades lite olika och därför ville odla dem en dag till.
När det väl var dags för insättningen så släppte läkaren embryot och förklarade att det hamnade precis där han ville och så tog han en bild som vi skulle få med oss. Han började plocka undan saker när labbkvinnan kommer tillbaka och säger stopp-stopp embryot är kvar i sprutan. Eehhh.... okej?!?!?! Läkaren frågade om det hänt oss förut, vilket det inte har, innan han fortsatte förklara att det faktiskt kan hända ibland. Det händer kanske inte så ofta men det händer och det är därför som de kollar igenom sprutan så noga just för att det inte ska missas.
Så det var bara att slänga upp benen igen och göra om allt igen. Den här gången gick det jättebra och allt såg bra ut samt att han tog en ny bild åt oss ;-P
 
Efter besöket på kliniken var det dags att rulla hemåt till trollet men vi passade faktiskt på att svänga förbi ett köpcenter och handla typ de sista julklapparna.
 
 
Detta innebär ju då att jag är på ruvardag 8 idag (för visst räknade man insättningsdagen som 1??? äh, jag gör det iaf). Jag har de senaste dagarna haft rätt så ont i magen och börjar nästan fundera på om jag måste kolla upp det. När jag ska stiga upp på morgonen så gör det ont att gå från liggande till sittande. Efter en heldag på jobbet ömmar det rejält och jag är konstant svullen. Det är som att det spänner, drar, vrider, ömmar, sammandragningar osv. Sjukt svårt att förklara.
Sen har jag typ 0 matlust. Eller jag är hungrig men jag får i mig kanske en halvportion jämfört med vad jag brukar äta och idag har jag mått grymt illa.
 
Jag försöker att inte stressa på jobbet men min stressnivå är riktigt hög just nu och det ska bli så otroligt skönt med ett långt jullov för jag tror att jag behöver ta det lite lugnt.
Har dock världens bästa sambo som hela den här veckan gjort allt och då menar jag allt. Han lagar maten, städar undan, bär E, diskar och gör matlådor, ger barnet kvällsfika, hjälper henne med kvällsbestyren, lägger henne och plockar sedan undan alla leksaker som hon dragit fram. Detta medan jag först myser med barnet och sedan när hon lagt sig ligger jag kvar i soffan under filten och bara glor på TV.
Har egentligen 1000 saker som jag skulle behöva göra innan det är dags för jul och jag vet inte hur jag ska hinna, eller orka. För fasen vad jag är trött. Sover halvtaskigt och har en del ont på natten också.
 
Nä nu ska jag gör nått av mina måsten och slå in paketen till trollets fröknar på förskolan som ska levereras imorgon då vi är lediga på fredag.
 
Kram på er och god jul om jag inte hinner in och skriva nå mer innan julafton.
 
For now..  
1 Johanna:

skriven

Hej! Har följt din blogg ett tag, men den är inte uppdaterad sen länge. Så jag undrar hur det går? :)

Hälsningar,
Johanna

Svar: Hej, vad roligt att du följer bloggen :-) Jag vet jag har varit riktigt dålig på att uppdatera men ska göra ett ryck nu. Men det går bra ;-)
None None

Kommentera här: