gravid vecka 16

Jösses nu har det varit tyst från mig grymt länge men det är som att livet rullar på lite för fort just nu så jag hinner inte riktigt med allt jag vill. Har haft mycket på jobbet, mått lite till och från, varit trött osv osv... så bloggen är en av det saker som hamnade i skymundan tyvärr. Jag tycker det är tråkigt att jag inte har hunnit uppdatera lika mycket som jag gjorde vid förra graviditeten för det har varit så kul att kunna kolla tillbaka.
 
Nu är det i alla fall så att jag är gravid i vecka 16 (15+5) och mående är nästan på topp. Tröttheten som jag hade i början är borta, illamåendet är borta men så kom det där onda i ryggen och spökade för ett tag sedan. Det började en eftermiddag på jobbet och jag tog mig nästan inte hem och funderingen om det var UVI kom rätt snabbt. Detta trots att det inte kändes riktigt så heller. Fredag på väg till jobbet körde jag till vårdcentralen istället och lämnade urinprov och sen rätt hem och var sängliggande resten av dagen. Blev en antibiotikakur men visade sig ändå efter helgen att det inte var UVI. Blev en date med läkaren då jag käka Alvedon hela dagarna. Smärtan kom oftast då jag satt och försvann efter en stund i liggande läge. Läkaren konstaterade att det inte var UVI eller njursten (grymt skönt) utan han var mer inne på att det var muskulärt. Jahapp, då blev det en date med sjukgymnasten då... Jag fick massor beröm för hur fin rygg jag hade, hur rörlig jag var och vilken kontroll jag hade på kroppen även i de minsta rörelserna - *klapp på axeln* på den :-D Efter lite kläm och känn så anar hon något som förmodligen är en extremt liten inflammation. jaja, då vet jag i alla fall vad det är och hur jag ska hantera det.
 
Vårat lilltroll har i veckan fyllt två år, vilket är helt galet. Vi firade henne under helgen då mina föräldrar var på besök och hon blev så uppvaktad <3 Det är så underbart att ha haft mamma och pappa här, bara mysa en hel helg och sen har jag världens bästa pappa som så fort E började prata på morgonen var där och tog upp henne och stängde våran sovrumsdörr. Även om jag inte riktigt kunde somna om och stänga ute ljudet från dem helt så fick jag ligga och dra mig och bara blunda. Det är så mycket kärlek.
 
Vi har även hunnit med en lång helg tillsammans med våra vänner i deras stuga i fjällen. Fy tusan vad jag älskar det stället. Det är ett sådant lugn när man kommer dit och jag fascineras lika mycket varje gång jag är där över naturen som finns där och hur luften är så lätt att andas. Sen fick till några skoterturer också trots -28 på mornarna.
 
Vad mer har hänt den sista tiden????? Jag vet inte riktigt, inte speciellt mycket tror jag :-) Trollet surrar nästan mer än vad mamman och sjunger sig genom dagarna. Hon kan riktigt många sånger och sjunger gärna högt. En annan stor grej just nu är att räkna, 1-10 har hon gjort ett tag men har nu även börjat med talen 11-20. Det är inte alltid i rätt ordning och nån siffra glöms bort men hon försöker och säger gärna till att man ska räkna med henne. Så länge som hon tycker det är kul är det ju bara att fortsätta. Pussel är annars kul och jag har insett att jag måste köpa in några nya och tydligen med fler bitar också då de vi har börjar bli för lätta/tråkiga.
 
Nä nu ska den här gravida gå och spana in i skafferiet för att inse att det niet finns något som hon är sugen på. Har varit sugen på mjukglass typ varje kväll den här veckan och DET finns inte i mitt skafferi :-D
 
For now..

Kommentera här: